Razvojna agencija Srbije pokrenula program sufinansiranja polaznika dm Inkubatora – 992 hiljade dinara po proizvođaču

Kompanija dm započela je 2018. godine inovativni projekat dm Inkubator zahvaljujući kojem je 57 proizvoda domaće radinosti zablistalo na policama dm drogerija, a tokom poslednjih devet meseci plasirano je još 15 novih. Dve godine kasnije, najveći drogerijski lanac u Evropi, u saradnji sa partnerima, nastavlja da pruža finansijsku i mentorsku podršku odabranim domaćim proizvođačima.

Kao nastavak takve inicijative, jedan od partnera projekta, Razvojna agencija Srbije (RAS) pokrenula je Program podrške kompanijama dobavljačima dm drogerie markt selektovanim od strane projekta dm Inkubator. Program je namenjen daljem razvoju proizvoda i poslovanja odabranih domaćih proizvođača, kao i učvršćivanju njihove pozicije na tržištu kroz lanac dm drogerija.

Tim povodom, RAS je raspisao konkurs za učesnike dm Inkubatora, a maksimalan iznos odobrenih sredstava po korisniku je 992.000,00 dinara, odnosno do 50 odsto refundacije za neki od programom predviđenih vidova podrške u ovom maksimalnom iznosu. Svi odobreni korisnici Programa će, pored finansijske podrške, dobiti i po 50 sati besplatne mentoring usluge.

Program RAS-a pokrenut je sa ciljem da dobavljači dm Inkubatora unaprede svoje performanse u skladu sa zahtevima kompanije, kao i da razviju kapacitete za ulazak u lance snabdevanja dm prodavnica.

Programom predviđene aktivnosti za sufinansiranje obuhvataju sledeće aktivnosti korisnika:

  • Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih standarda poslovanja sa sertifikacijom;
  • Troškove usaglašavanja proizvoda sa zahtevima za ispunjavanje prava korišćenja određenog znaka ili zaštite intelektualne svojine;
  • Unapređenje postojećih proizvoda i tehnoloških procesa;
  • Novi dizajn pakovanja i ambalaže;
  • Proširenje ili dopunu postojećih kategorija ili linija proizvoda i razvoj novog proizvoda;
  • Edukaciju menadžmenta i zaposlenih kroz specijalizovane obuke;
  • Nastup na specijalizovanim sajmovima po preporukama dm-a.

Projekat dm inkubator kompanija je pokrenula zajedno sa partnerima, USAID-ovim Projektom za konkurentnu privredu, Razvojnom agencijom Srbije, Nacionalnim udruženjem za razvoj organske proizvodnje Serbia Organica i Fakultetom primenjenih umetnosti.

Na ovaj način, 17 domaćih proizvođača dobilo je jedinstvenu priliku da razvije, a potom plasira na tržište 57 proizvoda iz segmenta hrane, kao i segmenta za negu i lepotu. U tom procesu pružena im je sveobuhvatna pomoć profesionalaca i mentora iz oblasti prehrane, kozmetologije, asortimana, dizajna i marketinga, a njihovi ekskluzivni proizvodi danas se nalaze na policama preko 100 dm drogerija u zemlji.